بهترین روش کالیبره باتری

بهترین روش کالیبره باتری اپل ،سامسونگ و اندروید

می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که بهترین روش کالیبره باتری اپل سامسونگ اندروید چگونه است، پس در این مقاله با ما همراه باشید.

کالیبره کردن باتری چیست؟

بعد از مدتی استفاده از گوشی تلفن همراه میزان دقت ظرفیت واقعی باتری دچار مشکل می‌شود حتماً برای شما هم پیش آمده با وجود اینکه شارژ باتری صفر درصد نشده اما گوشی هوشمند شما خاموش می‌شود این حالت زمانی رخ می‌دهد که باتری از حالت کالیبره خارج شده باشد پس باید مجدداً آن را تنظیم کنید.

باید دقت کنید که کالیبره کردن باعث بهبود عملکرد باتری نمی‌شود فقط به موبایل شما کمک می‌کند که بتواند با دقت بالاتری میزان ظرفیت موجود در باتری را نشان دهد.

همه باتری‌ها با گذشت زمان تحلیل می‌روند و دیگر به اندازه زمانی که نو بودند نمی‌توانند شارژ نگه دارند با این حال نرم‌افزار گوشی شما معمولاً هنگام نمایش وضعیت باتری شما این کاهش عملکرد را در نظر نمی‌گیرد،پس شما با کالیبره کردن باعث می‌شوید که سیستم عامل گوشی شما این اطلاعات را تصحیح کند.

 

کالیبره باتری اپل سامسونگ اندروید

تشخیص لازم بودن کالیبره باتری اپل،سامسونگ اندروید

ممکن است شما هم با دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن گوشی موبایل خود مواجه شده باشید و شارژر و کابل شارژر خود را بررسی کرده باشید اما همچنان مشکل وجود داشته باشد این مشکل از اشتباه نشان دادن موبایل شماست ،اگر شما هم به فکر خرید گوشی جدید یا تعویض باتری اپل سامسونگ اندوید خود افتاده‌اید می‌توانید با این آموزش شانس خود را دوباره امتحان کنید و تا چند ماه دیگر هم از گوشی موبایل خود استفاده کنید.

کالیبره کردن باتری گوشی هیچ ربطی به افزایش عمر آن ندارد و فقط برای درست نشان دادن درصد باتری است  زمانی که باتری اپل سامسونگ اندروید خود را به شارژ می‌زنید و بعد از مدت طولانی تغییری در شارژ ایجاد نمی‌شود ،وقتی مدت زمان زیادی از عمر باتری شما می‌گذرد و شمابه سلامت آن شک دارید بهترین روش کالیبره کردن باتری آن است.

 

بهترین روش کالیبره باتری

آنچه باید قبل از  بهترین روش کالیبره باتری اپل ،سامسونگ و اندروید بدانید

اکثر گوشی‌های هوشمند که در حال حاضر در بازار یافت می‌شوند امکان جداسازی باتری از بدنه را ندارند. باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات کالیبره کردن نتیجه نمی‌دهد و در صورتی که اخیرا آپدیت نرم‌افزاری جدید برای گوشی خود نصب کرده‌اید و بعد از آن باتری شما به مشکل برخورده ممکن است به خاطر مشکلات نرم‌افزاری باشد در چنین شرایطی بهتر است تا زمان آپدیت جدید صبر کنید.

کالیبره کردن باتری


آموزش بهترین روش کالیبره باتری اندروید

  1. شارژ گوشی خود را تا زمانی که خاموش شود استفاده کنید.
  2. دوباره موبایل  اندروید خود را روشن کنید و اجازه دهید تا خودش خاموش شود.
  3. گوشی خود را به شارژ وصل کنید و بدون آنکه آن را روشن کنید اجازه دهید تا ۱۰۰ درصد شود.
  4. گوشی را از شارژ بکشید و آن را روشن کنید حال دوباره بگذارید باتری شما تا صفر درصد تخلیه شود و دوباره موبایل اندروید شما خاموش شود.
  5. یک بار دیگر باتری را کاملاً شارژ کنید.

 

کالیبره باتری اندروید


آموزش بهترین روش کالیبره باتری موبایل سامسونگ

  1. شارژ گوشی را به ۵ درصد برسانید.
  2. در صفحه کلید تماس تلفن این کد دستوری را وارد کنید*#0228#.
  3. از این منو شروع سریع را فشار دهید و منتظر بمانید تا نمایشگر دوباره روشن شود.
  4. دوباره گوشی را تا ۱۰۰ شارژ کنید.
  5. گوشی را خاموش کنید و دوباره روشن کنید این مرحله را تا دو سه بار تکرار کنید.
  6. گوشی را به شارژر وصل کنید و باتری را ۱۰۰ کنید و روی صفحه کلید تماس گوشی این کد دستوری را تایپ کنید*#9900#.
  7. به پایین بروید و روی batterybin reset ضربه زده و بعد گوشی را restart کنید.

 

کالیبره کردن باتری اندروید

آموزش بهترین روش کالیبره باتری موبایل اپل

کالیبره کردن اپل در مرحله اول گوشی رو clear cash می‌کنیم و تا جایی که می‌توانیم حافظه گوشی را کم می‌کنیم یعنی اطلاعاتی که نمی‌خواهیم را از آن پاک می‌کنیم چون رم هر چند ساعت یک بار کل حافظه را می‌خواند و اطلاعات را بازیابی می‌کند یعنی اطلاعات را می‌بیند که چی اضافه شده و چی کم شده و هرچی این اطلاعات سنگین‌تر باشد زمان بیشتری مصرف می‌شود و شارژ بیشتری مصرف می‌شود.

بعد از این کار گوشی موبایلمون خود را نیم ساعت خاموش می‌کنیم تا cash حافظه کاملا پاک شود حالا گوشی را به شارژ می‌زنیم  تا شارژش ۱۰۰ درصد بشود. بعد از ۳ ساعت  که از ۱۰۰ درصد گذشت حالا شروع می‌کنیم به استفاده تا شارژ آن صفر درصد و گوشی خاموش بشود خیلی مهم است که خودش خاموش بشود .

بعد از ۳ ساعت از خاموش بودن گوشی مجدداً گوشیو به شارژ می‌زنیم ۱۰۰ درصد بشود و ۳ ساعت از ۱۰۰ درصدش بگذره مجدداً شروع به استفاده می‌کنیم تا صفر و خالی بشود مجدداً ۳ ساعت  بگذرد بعد گوشی را  به شارژ می‌زنیم این بار ۸۰ درصد یا ۸۵ درصد  گوشیو و باهاش کار می‌کنیم تا به ۲۰ درصد برسیم مجدداً ۲۰ درصد شد می‌زنیم به شارژ و سیکل شارژ ما میشه از ۲۰درصد تا ۸۰ درصد.

با این کار گوشی ما میزان خالی‌ترین وضعیت باتری و پرترین وضعیت باتری رو دوباره پیدا می‌کند و می‌داند که ۲۵ درصد ظرفیت باتری پر باشه باید عدد ۲۵ رو نشون بده وقتی که خیلی شارژ شده شارژ انجام بشه این کالیبراسیون از بین میره یا گوشی نقطه مینیموم باتری و نقطه ماکسیمم باتری رو پیدا می‌کند.

این کار از نظر سخت‌افزاری فوایدی هم برای باتری داره باتری‌های لیتیومی متشکل شده است آنود و کاتود هستند و مایع لیتیوم بین این صفحات خاصیت خود را بعد از بارها شارژ شده شارژ شدن از دست داده یا کم می‌شود شما با این روش کالیبراسیون حتی می‌توانید باتری‌های مرده را هم زنده کنید.

توجه داشته باشید که هرگز این کار را بیش از دو بار انجام ندهید. خیلی مهم است که در وضعیت دشارژ خود باتری خالی و گوشی خاموش شود و خاموش کردن شما آن سیکل را معیوب می‌کند.

نکته پایانی

ما در این مقاله شما را با بهترین روش کالیبره باتری اپل سامسونگ اندروید آشنا کردیم،شما میتونید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!